Címkearchívumok: hormonvizsgálat

A hormonok “játéka”

Fogyás, amióta szedem a barátcserje kapszulát.

Hormonális problémáim:

Múltkor már említettem az egyik bejegyzésben, hogy hormonális problémáim miatt, felkerestem egy hormonterapeutát. Kikérdezett, beszélt nekem sok mindenről, végül elküldött hormonvizsgálatra, amit vérből néztek meg. Miután meglett az eredmény, elküldtem neki e-mailen és vártam, mikor jelez majd, hogy mehetek hozzá. Emlékszem arra a napra, sosem felejtem el. Miután bementem hozzá és leültem, amit hallottam egyből kikerekedett a szemem. Először is elmondta, hogy Reverz T3 szindrómám van. Kérdeztem: bocsánat, ez az én leletem? Nyilván az enyém volt, de akkor is meglepődtem és azért reagáltam így “viccesen”. Kb. nem tudtam mit mondjak erre. Említette, hogy a pajzsmirigy értékeimmel nincs gond, viszont ahogy számolgatott, ezt állapította meg.

Ezenkívül a progeszteron szintem alacsony az ösztrogén pedig magas és a prolaktin is. Hozzátette, hogy lehet kellett volna az a cukorterheléses vizsgálat, hogy az inzulinrezisztencia ki legyen zárva. Mondtam is magamban, ha én inzulinrezisztenciás vagyok, akkor dobok egy hátast. Idén már 9 éve lesz, hogy több diétát tartok és nagyon odafigyelek mindenre. Nehogy már én legyek pont?! Amúgy is a glükóz nekem mindig jó volt és itthon is szoktam ellenőrizni vércukorszint mérővel. Talán egyszer bevállalok egy ilyen vizsgálatot, de amíg nem muszáj, addig nem szeretnék menni.

Tapasztalat, amióta a kapszulát szedem:

Tavaly november közepe után kezdtem el, akkor csak napi egyet, majd december elején már kettőt. Szóval mióta napi kettőt veszek be ebből, kb 1 hónap után arra lettem figyelmes, hogy fogytam 3-4 kilót. Na, ez így nagyon nem lesz jó. Plusz használok egy krémet is, amit csak a ciklus 13-26. napja között kell kennem mindkét combtőnél.

Most nagyon megvagyok ijedve és fel is hívtam ma a terapeutát, hogy mit tegyek?! Mondta, hogy a zsír és vízraktárt leviheti a progeszteron és emiatt lehet fogyás, viszont akik idáig jártak nála egyik sem tapasztalta ezt, mivel nekik fogyni kellett inkább. Illetve megkérdezi majd a többi hormonterapeutát, hogy ők hallottak-e már ilyet?! Komolyan, nagyon elegem van!

Mondjuk én már olvastam az egyik fórumon, hogy valakik fogytak a progeszterontól és én is azóta vettem észre, mióta szedem. Ez lehet sok volt a szervezetemnek és most már én sem érzem jól magamat a bőrömben. 54 kilóról lement a súlyom 50-re és most baromira nem vagyok jó passzban. Közérzetileg is ahogy érzem magamat, ez is megvisel.

A másik, hogy mikor elkezdtem szedni az elején, az egyik este rám jött egy ájulásérzet a konyhában. Hirtelen jött és “bogarakat” láttam a levegőben és megijedtem, majd a földre leültem azonnal. Elkezdett zsibbadni, bizseregni a kezem és remegtem is. Hányinger/émelygés is szokott lenni, ha félidőben vagyok illetve mielőtt megjön. Fáradtság van rajtam, gyengének érzem magamat és szokott a lábam is gyengülni. Olyankor próbálom én is masszírozni a lábaimat, combjaimat.

Egyébként járok talpreflexológushoz havonta egyszer és ezzel is próbálom az állapotomat javítani. Az anyagcserémet is befolyásolja a hormon, mert nagyon éhes tudok lenni, viszont ezzel már régóta küzdök, meg sokszor van szomjúságérzetem és szárad a szám, gondolom ez is a hormonoknak köszönhetően. Viszont a bőröm az szép és letisztultabbá vált. Mondjuk, amúgy sem volt sosem pattanásos, inkább száraz.

Tudom, hogy a hormonszint ingadozik/változik és emiatt előfordulhatnak kellemetlenségek. Nehéz nagyon, hogy idáig is sokszor kellett áldozatot hoznom a javulás érdekében és most is ezt kell tennem, csak elfáradtam már. Ennyi.

A lényeg, hogy most napi egyre le kell csökkentem a kapszulát, a krémet pedig azt ugyanúgy használjam tovább.

Sírok és kivagyok borulva, mert több évbe telt, hogy hízhassak. Nagyon megvagyok rémülve, hogy akkor még meddig fogok fogyni?! Természetesen pánikolok, így félelemből tömöm magamba a kaját, de le kell nyugodnom és hinnem, bíznom kell, hogy rendeződni fog a súlyom és újra hízni fogok, ha már nem szedek nagy mennyiséget ebből a kapszulából.

Nőgyógyászati problémák

Gyógyszer vagy alternatív megoldás?

Amiket idáig tapasztaltam!

19 évesen kezdődtek fokozódni a tüneteim, így már női gondokkal is kezdtem küszködni. 

Annak idején a rosszullétek mellett sajnos kialakult a petefészkemben egy ciszta. Ez úgy kezdődött, hogy nehezen akart megjönni illetve szúró érzést éreztem az alhasban, hányingerem volt és a közérzetem sem volt a legjobb.

A hasi és kismedencei ultrahangot követően a nőgyógyászhoz mentem.

Ő is megnézte, de a második alkalom után megállapította, hogy ha ez nem fog felszívódni, akkor műtéti eljárással el kell távolítani, ugyanis akkora méretű volt! 

Kaptam rá gyógyszert, de ettől nagyon nem voltam jól! Éjszaka rám jött kisebb rosszullét, remegtem, izzadtam tőle, nem is tudtam emiatt aludni. Így arra a döntésre jutottam, hogy abbahagyom ezt a gyógyszert és inkább az alternatív megoldásokat választottam.

Gyógyteát ittam kúraszerűen és egyik ismerősünktől azt az információt kaptuk, hogy a faszén terápia erre a problémára megoldás nyújthat! Elmagyarázta, hogyan kell alkalmazni, de egyébként interneten fent van minden információ erről.

Sokat sírtam, aggódtam és megviselt lelkileg. Szerencsére anyukám végig mellettem volt a nehéz időkben és mivel ő neki is voltak/vannak egészségi problémái, így teljesen megértette, átérezte a helyzetemet. Legalább két hónap kellett, míg eltűnt a ciszta és jobban lettem nőgyógyászati téren!

Ezek után több évig szerencsére semmi probléma nem volt, aztán egyszer csak egy fokozottan stresszes időszak után felborult a hormonháztartásom!

Egy nyári időszak volt, amikor arra lettem figyelmes, hogy először az egyik hónaljamban, majd a másikban olyan szinten begyulladtak a mirigyek, hogy rendesen fel volt dagadva és a karjaimat is alig bírtam tartani.

Nagyon megijedtem, mert nem tudtam, hogy mi lehet ez?! Talán a szőrtelenítés vagy nem izzadok jól? A szőrtelenítést is hagytam egy kis időre, meg az izzadásgátlót is. Amire még gyanakodtam, az a hormonok, ugyanis ekkor már kínlódtam azzal, hogy nem jött meg rendesen (már megint). 

Kellett egy pár hét, míg alábbhagyott, de hogy ez mitől volt, azt a mai napig nem tudom! 

Próbáltam sokat izzadni, több C-vitamint szedni. Fél évig ittam gyógyteát, amitől eleinte hőhullámok gyötörtek. Ezt eléggé nehezen viseltem, szédültem, hányingerem is volt. Ülőfürdőt is készítettem gyógynövény keverékből. Kemény időszak volt ez és mindennap bíztatnom kellett magamat, hogy muszáj a cél elérése érdekében!

Majd ezt követően hormonterapeuta által elmentem egy hormonvizsgálatra. Ennek eredménye alapján természetes hormont szedek és krémet használok! 

A táplálkozásomra alapból figyelek és a vitaminokat is szedem.

Nyilván a lelki okát “megvizsgáltam” magamban és a stresszt próbálom lecsökkenteni, amit valljunk be, nagyon nehéz ebben a világban!